Stworzenie strategii marketingowej i wdrożenie HubSpot CRM – Case Study Nascon

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut

O firmie

Nascon to Polska firma, która dostarcza na rynek technologię stabilizacji gruntu ziarnistym dodatkiem hydrofobowym. Dzięki niej nawierzchnia drogowa jest trwalsza, a inwestycja bardziej opłacalna i szybsza w realizacji. Ważnym aspektem działalności Nascona jest ekologia – jego technologia zmniejsza ilość robót ziemnych oraz wykorzystuje maksymalnie rodzimy materiał gruntowy.

Nascon wspiera klientów na każdym etapie wdrażania swoich rozwiązań – od planu i projektu, poprzez badania i przygotowanie się do realizacji, aż po wsparcie techniczne i kontrolę jakości na budowie.

Firma ma wieloletnie doświadczenie, a na polskim rynku drogowym jest obecna od 2011 roku. Początkowo działała jako dostawca szwajcarskich dodatków hydrofobowych (półprodukty przetwarzane były przez firmę w zakładzie produkcyjnym w Polsce). Od 2014 roku Nascon produkuje ziarnisty dodatek hydrofobowy trwale zwiększający odporność gruntów na absorpcję kapilarną wody pod marką SiccaBASE®.

Obecnie Nascon dostarcza swoje dodatki na wszystkie klasy dróg – zarówno na gminne, powiatowe, wojewódzkie, jak i na drogi krajowe zarządzane przez GDDKIA.

Wyzwania

Głównym wyzwaniem firmy było zorganizowanie marketingu wokół produktu oferowanego przez firmę i zwiększenie widoczności oferty firmy w internecie. Ze względu na złożoność produktu chcieliśmy poprawić komunikację, która prezentuje ofertę grupom docelowym.

Podejmowanie wcześniej działania marketingowe nie mały regularnego charakteru i nie prowadziły do przewidywanych wyników sprzedażowych. Sprzedaż była oparta o działania outboundowe z wykorzystaniem telefonu i dzwonieniem do potencjalnych klientów. Sam proces sprzedażowy był skomplikowany i składał się z wielu etapów. Dlatego trzeba go było uprościć.

Firma posiadała dużą bazę klientów, ale nie wykorzystywała jej do komunikacji z klientami. Przy realizacji różnych inwestycji potencjalni klienci zapominali o rozwiązaniach proponowanych przez firmę i korzystali z rozwiązań konkurencji.

Pojawiło się pytanie, czy firma z takim produktem może aktywnie pozyskać klienta przez Internet.

Rozwiązania

Zadanie było realizowane etapowo.

W pierwszej kolejności zostały przeprowadzone warsztaty, na których określiliśmy 3 główne persony klientów Nascona – projektanci, wykonawcy i inwestorzy.

Na podstawie przeprowadzonych warsztatów została opracowana komunikacja marketingowa z każdą z person.

Uwzględniliśmy problemy i potrzeby, z jakimi zmagała się persona i to, jak Nascon mógł je rozwiązać.

W kolejnym etapie poprawiliśmy komunikację z personami. Wsparliśmy firmę w komunikacji marketingowej na nowej stronie internetowej.

Informacje zostały podzielone na poszczególne podstrony tak, aby każda grupa docelowa klientów mogła szybko znaleźć interesujące ich treści.

Dodatkowo strona została rozbudowana o case study, różnego rodzaju materiały i foldery prezentujące produkt Nascona.

Następnym krokiem było przeprowadzenie analizy, jakie treści należy stworzyć, aby zwiększyć widoczność firmy w internecie i zaprezentować ofertę firmy w branży drogownictwa.

Na podstawie przeprowadzanych analiz opracowaliśmy plan tworzenia treści, materiałów premium (e-booki eksperckie) i kampanii reklamowych.

Opracowana strategia treści pozwoliła pracownikom Nascona na stworzenie ponad 30 artykułów blogowych, które pokazywały zastosowanie produktów firmy.

Ostaniem krokiem było wdrożenie narzędzi, które pozwoliły łatwo zarządzać kontaktami, prowadzić kampanie mailowe, reklamowe i sprzedażowe.

W tym celu wykorzystaliśmy oprogramowanie firmy HubSpot w pakietach Marketing Hub i Sales Hub, co pozwoliło zebrać wszystkie dane w jedno miejsce i łatwiej nimi zarządzać.

Prostota narzędzi HubSpota oraz integracja z działaniami marketingowymi spowodowały, że Nacon zrezygnował z Livespace i przeszedł całkowicie na CRM Hubspot.

Realizacja opisanych powyżej prac przyniosła następujące korzyści:

  • Komunikacja firmy dostosowana do grup docelowych klientów
  • Precyzyjne zaprezentowanie produktu na stronie internetowej. Dostosowane do określonych person
  • Możliwość samodzielnego zapoznawania się z produktami firmy przez klientów na stronie WWW
  • Obudzenie bazy kontaktów mailowych Nascon – powrócenie z ofertą do klientów, z którymi od dłuższego czasu nie było kontaktu
  • Zbudowanie kanału komunikacji mailowej w dziale sprzedaży, automatyzacja mailingów dzięki funkcji Sequences HubSpota
  • Zwiększenie czytelności procesu sprzedaży i likwidacja wąskich gardeł
  • Przeszkolenie osób pracujących w firmie z efektywnego korzystania narzędzi oferowanych przez Hubspot
  • ...to jeszcze nie wszystko!

Zwiększenie jakości komunikacji graficznej strony WWW i profili społecznościowych

Zbudowanie bazy wiedzy drogownictwa – 40 eksperckich artykułów blogowych

Pozyskanie nowego źródła leadów z e-booków eksperckich

Zwiększenie widoczności w firmy w wyszukiwarce Google

Z firmą współpracę rozpoczęliśmy w listopadzie 2019 roku i w tamtym momencie strona miała widoczność:
Frazy w TOP 3- 2
Frazy w TOP 10–4
Frazy w TOP 50–21

Obecnie (maj 2020) widoczność strony wynosi:
Frazy w TOP 3-45
Frazy w TOP 10–173
Frazy w TOP 50–702

Zobacz więcej naszych Case Studies!

Poznaj jak podobny projekt możemy wdrożyć w Twojej organizacji

Wybierz dogodny dla Ciebie termin rozmowy